ALGEMENE VOORWAARDEN
De belangrijkste activiteit van de verkoper is de verkoop van soepen, dranken, gerechten en andere bijgerechten om mee te nemen.
Deze Algemene Voorwaarden zijn alleen van toepassing op het grondgebied van België. Ze gelden voor alle bestellingen geplaatst op de website komfort-halle.be. De Klant verklaart kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en deze te accepteren door een bestelling te plaatsen. De validatie van de bestelling impliceert bijgevolg de aanvaarding van deze Algemene Voorwaarden.
Komfort (StudioGrit) behoudt zich ten alle tijde het recht de Algemene Voorwaarden aan te passen of te wijzigen. In het geval van een wijziging, worden de algemene verkoopvoorwaarden toegepast die gelden op de dag van bestelling. De klant wordt verzocht regelmatig de Algemene verkoopvoorwaarden te consulteren om zo op de hoogte te blijven van de laatste evoluties.
In deze Algemene Voorwaarden hebben woorden en uitdrukkingen volgende betekenis:
- De termen 'klant', 'u', 'uw': de klant die producten bestelt op de website komfort-halle.be.
- De termen 'Komfort', 'we, 'onze' verwijzen naar de onderneming Komfort (StudioGrit).
- De term 'producten' verwijst naar producten die worden aangeboden door Komfort aan de klant.
1. Bestelling en aanvaarding
Deze verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle productbestellingen van klanten op de website komfort-halle.be en telefonisch of via whatsapp. De bestelling kan alleen worden geregistreerd op de website als de klant zich duidelijk identificeert door alle gegevens in te vullen of een log-in en een paswoord aan te maken, die beiden strikt persoonlijk en vertrouwelijk zijn.
Elke bestelling impliceert de aanvaarding van prijzen en productbeschrijvingen beschikbaar bij de verkoop. Komfort (StudioGrit) verbindt zich ertoe de ontvangen bestellingen via de website na te komen indien voldoende voorraad van de producten aanwezig is. Bij gebrek aan beschikbaarheid van een product zal Komfort de klant hierover informeren. Komfort kan aan de klant een vervangend product van dezelfde kwaliteit en prijs voorstellen. De klant zal de keuze hebben om het vervangend product al dan niet te aanvaarden. Als de klant beslist het voorstel niet te aanvaarden, zal deze een terugbetaling krijgen voor de waarde van het product.
De aanvaarding van een productbestelling van een klant gebeurt door de volledige beoordeling van Komfort. De klant wordt geïnformeerd over de aanvaarding van de bestelling door een bericht per mail op het mailadres dat de klant heeft ingevoerd. Dit bericht bevestigt de opname van de bestelling en dag van afhaal.
Minderjarigen onder de 18 jaar mogen geen bestellingen plaatsen op de website. De klant heeft geen recht op herroeping, omdat het hier gaat om goederen die vers voor de klant zijn gemaakt en die niet geschikt zijn om terug te worden gegeven wegens gezondheidsbescherming of hygiëne.
2. Wijzigen van uw Bestelling
Tot aan de validatie en betaling van uw bestelling, kan deze gewijzigd of geannuleerd worden op de website. Indien de bestelling werd bevestigd en u de bestelling wenst te annuleren of te wijzigen, gelieve schriftelijk contact op te nemen via info@komfort-halle.be . Indien u hierbij een klacht heeft, kan u ook deze ook in de mail vermelden.
3. Prijs en betaling
Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, zijn de prijzen op de site van Komfort aangegeven in euro. De prijzen kunnen niet meer wijzigen eens een bestelling van de klant afgerond is. De prijzen van de bestelde producten op de website en de datum van bestelling dienen daartoe als rechtsgeldig bewijs.
De betaling van de klant wordt online gedaan via de beschikbare betaalkanalen, of, indien de klant telefonisch heeft besteld, in contanten of met Bancontact-App op het moment van afhaling. De prijzen betaald door de klant, zijn vermeld bij de bevestiging van de bestelling, met uitzondering van technische fouten waarvoor Komfort niet verantwoordelijk kan worden gesteld. Komfort behoudt zich het recht een bestelling te annuleren indien het redelijkerwijs gaat om een fictieve bestelling.
4. Afhaling/Levering
De afhaling van de bestelling zal gebeuren op het door Komfort aangegeven afhaaladres onder het menu 'AFHALING/LEVERING'. Levering is mogelijk vie de daartoe verkozen partners en via hun platforms. Op de afhaalshop kunnen geen producten worden besteld voor levering aan huis.
Komfort heeft tot doel de klant te voorzien van de bestelde producten op het door de klant aangegeven afhaalmoment. De klant gaat ermee akkoord om de bestelde producten af te halen op de overeengekomen plaats en binnen het overeengekomen afhaalmoment.
Indien u niet aanwezig bent om uw bestelling af te halen op het opgegeven adres, betaalt Komfort de prijs van de bestelling niet terug en zal u voor het volledige bedrag gefactureerd worden. De overdracht van de risico’s van Komfort aan de klant gebeurt bij de afhaling van de producten.
5. Mondelinge verklaringen
De Klant accepteert dat in het geval van een geschil, de schriftelijke informatie over Komfort-producten doorslaggevend zijn boven eventuele mondelinge verklaringen. Komfort doet er alles aan om de juistheid van schriftelijke informatie over haar producten te garanderen.
6. Verantwoordelijkheid
Komfort heeft voor alle stappen bij het nemen van een bestelling, alsook voor het klaarmaken van de producten een inspanningsverplichting. In elk geval kan Komfort niet verantwoordelijk gehouden worden, indien de niet-uitvoering van de verplichtingen te wijten is aan een onvoorspelbaar en onoverkomelijk feit van een derde aan het contract, of aan overmacht zoals beschreven in de Belgische rechtspraak. Zo ook kan Komfort niet verantwoordelijk gehouden worden voor alle ongemakken of schade voortgebracht door of eigen aan het gebruik van het internet, zoals met name een onderbreking van de service, een indringer van buitenaf of de aanwezigheid van virussen.
7. Wetgeving
Elk afgesloten bestelling of contract waarvoor deze voorwaarden toepasbaar zijn, is onderworpen aan de Belgische wet. Behoudens dwingende bepalingen worden alle geschillen exclusief voorgelegd aan de rechtbanken bevoegd voor Vlaams-Brabant.
8. Cadeaubons
Cadeaubons zijn enkel bruikbaar via de webshop voor afhaling of ter plaatse in de horecazaak Komfort. De bon kans geenszins worden gebruikt voor bestellingen via de platformas van onze partners die leveren aan huis.
Gebruik op de webshop voor afhaal.
Elke cadeaubon is 1 jaar geldig vanaf de dag van aankoop. Elke bon heeft een unieke code die moet worden vermeld in het veld 'opmerkingen' bij het afrekenen. U kiest verder voor de optie 'betaling bij afhalen'. De waarde van de cadeaubon dient integraal te worden gebruikt bij de bestelling op de webshop voor take-out. Bij elk Product dat wordt besteld op de website met een cadeauboncode, hoort een afhaalverplichting. Indien de soep die met een cadeauboncode wordt 'betaald' niet wordt afgehaald, zal de boncode nog steeds als 'verbruikt' worden opgeslagen.
Gebruik in de zaak Komfort.
Elke cadeaubon is 1 jaar geldig vanaf de dag van aankoop. Elke bon heeft een unieke code die slechts eenmalig kan worden gebruikt. In het geval dat er een restbedrag ontstaat na afrekening in de zaak, zal een nieuwe bon worden opgemaakt met daarop een nieuwe code en de resterende waarde. De bon behoudt dezelfde vervaldatum als de initeel aangekochte bon.